Du er nå inne i SAMKOS WEB-portal, versjon 2.0. Denne versjon knytter deg opp mot Tietoevry som er Bodø Kommunes nye driftsleverandør.

Ny driftsleverandør for IKT – info om endringer for Hamarøy kommune

– hva betyr dette for deg?

Bodø kommune har informert om at TietoEvry overtar driften av kommunens IKT-plattform i henhold til nytt anbud. Her kommer litt info om hva dette innebærer for Hábmera suohkan – Hamarøy kommune.
Endringen innebærer ikke at systemer flyttes, men at TietoEvrys verktøy for overvåking av drift installeres på infrastruktur og systemer. Endring gjøres puljevis i de neste ukene.

Når det gjelder info nedenfor, så vil informasjon bli oppdatert fortløpende, og det kan bli endringer i dato og tid!

Brukerstøtte

(info sist endret 18.11, kl. 09:12)
Mandag 21. november kl. 07:00 blir Helpdesk overført til TietoEvry.
Kontaktpunktene vil være de samme:
Telefon: 75 55 50 75
E-post: helpdesk@bodo.kommune.no (Dersom man skal oppdatere/purre en allerede innsendt sak til HelpDesk, så skal det enten svares med den kvitterings-eposten man har fått når det sendtes inn sak, eller forrige epost i saken. En slik kvitterings-epost heter f.eks. «Sak INC0011733542 er åpnet på dine vegne«). Dette for at det ikke skal opprettes ny sak unødvendig, og for at det skal gå raskere.

 

Nettverk i Hamarøy

(info sist endret 15.11, kl. 12:30)
Onsdag 23. november kl. 08:00 endres drift av infrastruktur fra Atea til TietoEvry (nettverk, VPN, brannvegg etc.). Endring av drift for infrastruktur skal i utgangspunktet ikke påvirke brukere og systemer.

 

Hamarøys servere

(info sist endret 22.11, kl. 13:11)
Mandag 5. desember kl. 12:00 endres drift av de fleste servere, spesielt gjelder dette AD, DNS, filservere og WIS skole.
Torsdag 8. desember kl. 12:00 endres drift av servere for CGM, Visma Profil og Flyktning.
Når endringer utføres vil det bli nedetid for alle systemene. Ledelse og systemansvarlige for disse tjenestene bes planlegge for dette.
I utgangspunktet vil nedetid bli kortvarig, på rundt én time, men det er lagt inn i planene fra én til tre timer dersom det oppstår komplikasjoner og endringene må reverseres.
Ledelse for de ulike tjenestene innen helse bør sende ut varsel om stopp i meldingsutveksling med kommunikasjonspartnere for journalsystemene (egne rutiner for dette).

Personvern­vilkår

På våre sider bruker vi informasjonskapsler for å gi deg en god brukeropplevelse og relevant innhold. Ved å trykke "godta" godtar du våre personvernvilkår og bruk av slike teknologier.