Publisert 12. januar
Oppdatering om trådløst nettverk i Bodø kommune.
I løpet av høsten 2020, gjennomførte vi en oppgradering av sikkerheten i våre trådløse nettverk.
Nettet ble oppgradert i samtlige skoler og barnehager, mens resten av lokasjonene fremdeles er på de samme nettverkene.
Dette medfører at det vil være to forskjellige løsninger for tildeling og bruk av gjestekontoer i trådløst nettverk for gjester.
Alle brukere får rullet ut en snarvei på sitt skrivebord, for tildeling av gjestekontoer.
De brukerne som tilhører adresse hvor nettene ikke er endret, har fått denne snarveien på sitt skrivebord:
WiFi gjest V1
De brukerne som tilhører lokasjon med nytt gjestenett, har fått denne snarveien på sitt skrivebord.
WiFi gjest V2
Disse benyttes for oppretting og bruk av gjestekonto på samme lokasjon som brukeren som lager gjestekontoen.
Etter hvert som vi gjør endringer på flere lokasjoner, vil snarveien endres for de brukerne som blir berørt.