Du er nå inne i den nye versjonen av SAMKOS WEB-portal, versjon 1.1.   Digitaliserings- og IKT-kontoret minner om at denne løsningen også er tilgjengelig på mobil og nettbrett.

Publisert 15. november

Nå kan du ha dialog med Helpdesk via chat.

Det er nå åpnet for muligheten til å chat med Helpdesk hos Atea.  Du kan melde inn nye saker eller du kan ha dialog rundt dine saker hos helpdesk.  Dette er et supplement til de andre kanalene inn til Helpdesk.

Du finner Chat-vinduet i SAMKOS Selvbetjeningsportal (Zephyr) i Helpdesk modulen.  Klikk deg inn her så finner du det nederst til høyre i skjermbildet. 

Velg Start chat og du får opp ett eget chat-vindu nede til høyre.

Øverst i Chat-vinduet kan du se hvilken posisjon du har i køen hos helpdesk.

Når Helpdesk svarer kan du se i chat-vinduet hvilken konsulent som du starter dialog med.  Du har også mulighet til å be om å få satt chat over til en navngitt konsulent. Hvis du ønsker dialog angående allerede innmeldt sak så er det viktig å bruke INC-nr som referanse.

Når du ønsker å avslutte chat så velger du X oppe til høyre i chat-vinduet.

I neste steget får du mulighet til å lagre en kopi av dialogen.  Det kan være lurt for å ha en dokumentasjon på avtaler man har gjort rundt en sak.  Da velger du SEND. Ønsker du ikke kopi så velger du X oppe til høyre.

Hvis du valgte SEND, får du melding om at e-posten med kopi av dialogen er sendt til deg.

Til slutt velger du X oppe til høyre og Chat avsluttes.

Personvern­vilkår

På våre sider bruker vi informasjonskapsler for å gi deg en god brukeropplevelse og relevant innhold. Ved å trykke "godta" godtar du våre personvernvilkår og bruk av slike teknologier.